Møller Bil Asker og Bærum avskaffer åpningstiden med Autokey fra OneCo

Møller Bil Asker og Bærum avskaffer åpningstiden med Autokey fra OneCo

Bilde: Bjørn Erik Tangen og Karstein Holstad med Autokey. Som det første bilverkstedet på Østlandet tar Møller Bil Asker og Bærum i bruk en ny løsning som lar kundene hente og levere bilen sin 24 timer i døgnet. Autokey er en norsk oppfinnelse og har vært forsøkt hos et utvalg forhandlere i hjembyen Bergen.

Bilde: Bjørn Erik Tangen og Karstein Holstad med Autokey.

Som det første bilverkstedet på Østlandet tar Møller Bil Asker og Bærum i bruk en ny løsning som lar kundene hente og levere bilen sin 24 timer i døgnet. Autokey er en norsk oppfinnelse og har vært forsøkt hos et utvalg forhandlere i hjembyen Bergen. Bjørn Erik Tangen fra Møller har tro på at dette vil endre måten bransjen tenker kundeservice på.

Møller Bil Asker og Bærum er et av de største bilverkstedene i landet og har over 30.000 biler innom for gjennomgang i året. En engasjert servicemarkedssjef Karstein Holstad fikk umiddelbart sansen for løsningen så snart han fikk høre om den, og ikke lenge etter hadde Audi og Volkswagen forhandleren sin nye nøkkelautomat på plass.

Autokey er en norskprodusert nøkkelautomat som gjør det mulig for kundene å levere og hente bilen sin når som helst på døgnet, helt uavhengig av verkstedets åpningstider. Både varsel til kunde på SMS og betaling via en kortleser blir håndtert helt og fullt av automaten.

«Det som gjør løsningen spesiell sammenlignet med utleveringsautomater for andre typer varer er at verdiene som skal beskyttes er så store», forklarer Dag Ivar Roald, daglig leder i OneCo Products.

For å sikre at nøkler ikke kan stjeles må disse oppbevares i en safe på innsiden av verkstedet, samtidig som utleveringsautomaten står ute der den er tilgjengelig for eieren av bilen. Automaten kan derfor best sammenlignes med en minibank i kompleksitet og utførelse. I tillegg er det utviklet en ordre og betalingsløsning i samarbeid med bilbransjen slik at kundeopplevelsen skal bli optimal.

«Dette har kundene våre ventet på og det har vi også», sier en stolt administrerende direktør i Møller Asker og Bærum, Bjørn Erik Tangen.

Det anerkjente verkstedet på Billingstad har tro på at løsningen gir dem en helt ny fleksibilitet i forhold til åpningstider, og forteller at kundene har reagert udelt positivt.

«Automaten blir et viktig element i det å få de aller mest fornøyde kundene, det er det dette handler om», avslutter Tangen.

For mer informasjon:
Karstein Holstad – Servicemarkedssjef, Møller Bil Asker og Bærum
Tlf 98 44 08 72 – E-post karstein.holstad@moller.no

Dag Ivar Roald – Daglig Leder, OneCo Products AS
Tlf 90 777 126 – Epost dag-ivar.roald@oneco.no

Les mer om...

Sponsor Defa Kampanje

Bestill DEFA Power - Årets elbillader 2023, en enkel, smart og kraftfull hjemmelader m/6 meter kabel og display. Ferdig installert for kun kr 14999,-

OneCo Networks omorganiserer for å styrke fremtidig konkurranse- og leveransekraft

OneCo Networks, som er en del av OneCo-konsernet, omorganiserer for å skape en mer kundeorientert organisasjon og tilpasse seg markedsendringer. Endringene vil tre i kraft i løpet av mars 2024. I den nye strukturen organiseres virksomheten i forretningsenheter som harmoniserer med tjenestene som leveres til kundene, og som muliggjør betjening av kunder gjennom færre ledd.…