Nytt skip til kai hos OneCo Contracting i Sandnes

Nytt skip til kai hos OneCo Contracting i Sandnes

«Island Intervention» la til kai hos OneCo i Sandnes den 5 juni. Typisk ved slike anløp er korte frister på arbeidet som skal utføres. Dette betyr aktivitet både morgen og kveld i verkstedhallene for raskt installasjon om bord.

«Island Intervention» la til kai hos OneCo i Sandnes den 5 juni. Typisk ved slike anløp er korte frister på arbeidet som skal utføres. Dette betyr aktivitet både morgen og kveld i verkstedhallene for raskt installasjon om bord.

«Skipet skal mobiliseres til nytt oppdrag i Nordsjøen og i den forbindelse skal vi lage en mengde sjøsikringsbraketter og modifisere en 100 tonn skiddepalle som vi skal bokse inn med plater i strukturen. Vi skal også sveise inn brakettene om bord» sier Berge Edland, Mng Mech. Operations i OneCo Contracting AS.

Skipet benyttes til brønnintervensjon i Nordsjøen.
Brønnintervensjon er inspeksjon, reparasjon og vedlikehold av undersjøiske brønner for å øke utvinningsgraden. Tradisjonelt blir brønnintervensjon utført av rigger. Et skip av denne typen har fordel med å være flyttbart og driften av fartøyet betydeligere rimligere enn dagsraten for rigg.

«Island Intervention» eier av Island Offshore, verdens største leverandør av lett brønnintervensjon.

Oppdrag og anløp av denne type fartøy, er i tillegg til rigger, et av kjerneområdene til OneCo Contracting på Somaneset i Sandnes.

Les mer om...

Sponsor Defa Kampanje

Bestill DEFA Power - Årets elbillader 2023, en enkel, smart og kraftfull hjemmelader m/6 meter kabel og display. Ferdig installert for kun kr 14999,-

OneCo Networks omorganiserer for å styrke fremtidig konkurranse- og leveransekraft

OneCo Networks, som er en del av OneCo-konsernet, omorganiserer for å skape en mer kundeorientert organisasjon og tilpasse seg markedsendringer. Endringene vil tre i kraft i løpet av mars 2024. I den nye strukturen organiseres virksomheten i forretningsenheter som harmoniserer med tjenestene som leveres til kundene, og som muliggjør betjening av kunder gjennom færre ledd.…