OneCo vant storkontrakt for Agder Energi Nett

OneCo vant storkontrakt for Agder Energi Nett

OneCo er en av to leverandører som er valgt for å levere drifts- og vedlikeholds tjenester på Agder Energi Nett sitt regional- og distribusjonsnett. OneCo har fått ansvar som leverandør i alle områdene.

Agder Energi Nett bruker rundt 300 millioner kroner på drift, vedlikehold og mindre investeringer hvert år, slik at den totale avtalen – med inntil seks års løpetid – har en verdi på inntil 1,8 mrd. For OneCo sin del vil dette utgjøre mellom 100 og 200 millioner kroner årlig.

«Denne kontrakten var spesielt viktig og positiv å vinne da arbeid opp mot Elkraftsegmentet og nettselskap er et av de største satsingsområdene våre i selskapet» forteller Regiondirektør Frank Iglebæk.

OneCo har nå totalt leveranser opp mot ca. 50 nettselskap i Norge, og vi vokser i dette markedet.

Denne nye kontrakten med Agder Energi vil gi arbeid for mange nye medarbeidere på Agder.  I tillegg til det personellet som allerede jobber i selskapet vil det nå rekrutteres både energimontører, anleggsledere og prosjektledere.

OneCo Ser fram til oppstart av denne kontrakten og vi er veldig fornøyde med å bli valgt som en av Agder Energi Nett sine største leverandører. OneCo har pr. i dag allerede betydelig antall personer som jobber på kontrakt for Agder Energi i forbindelse med pågående kontrakter.

Les mer om kontraktsfordeling : https://www.aenett.no/presse-og-aktuelt/stor-vedlikeholdskontrakt-med-to-lokale-leverandorer/

Les mer om...

Sponsor Defa Kampanje

Bestill DEFA Power - Årets elbillader 2023, en enkel, smart og kraftfull hjemmelader m/6 meter kabel og display. Ferdig installert for kun kr 14999,-

OneCo Networks omorganiserer for å styrke fremtidig konkurranse- og leveransekraft

OneCo Networks, som er en del av OneCo-konsernet, omorganiserer for å skape en mer kundeorientert organisasjon og tilpasse seg markedsendringer. Endringene vil tre i kraft i løpet av mars 2024. I den nye strukturen organiseres virksomheten i forretningsenheter som harmoniserer med tjenestene som leveres til kundene, og som muliggjør betjening av kunder gjennom færre ledd.…