Sparer en halv million kroner i året

Teamleder Yoann Baud fra OneCo Elektro er i gang med programmerer de nye stengeventilene i skapet.

Mills AS sparer en halv million i året på strømkostnadene etter at de fikk hjelp fra OneCo Elektro AS avdeling automasjon til å redusere vannforbruket i potetkokeriet.

OneCo Elektro sin automasjonsavdeling på Tranby fikk i oppdrag av Mills AS avdeling i Drammen å bistå dem med en løsning som kunne redusere vannforbruket i potetkokeriet.

Gjennom et godt samarbeid mellom vår prosjektleder i OneCo og vedlikeholdssjef Geir Niemann utviklet og installerte OneCo et system som ivaretok de behovene Mils AS ønsket å få ivaretatt.

Mills AS som bruker potetkokeren i sin produksjon av sin populære potetsalat, har ingen mulighet til å stoppe produksjonen over lengre tid. Derfor måtte også den løsningen som ble valgt kunne installeres uten nevneverdig stopp i produksjonen.

I følge Geir Niemann så har Mills AS avdeling Drammen redusert vannforbruket med 10.000 m3 i løpet av et år. Det gir en årlig innsparing på strømkostnadene på en halv million kroner.

«For oss har dette vært et spennede prosjket å jobbe med, der vi måtte finne gode tekniske løsninger, et brukervenlig grensesnitt og mulighet for installasjon med muinmal driftsforstyrrelser» sier team leder Yoann Baud I OneCo Elektro. «Når vår leveranse i tilegg fører til at driftskostnadene for kunden går ned og belastingen på miljøet blir minder, er det ekstra inspirerende» avsutter Yoann.

Teamleder Yoann Baud fra OneCo Elektro er i gang med programmerer de nye stengeventilene i skapet.

Teamleder Yoann Baud fra OneCo Elektro er i gang med programmerer de nye stengeventilene i skapet.

Les mer om...

Sponsor Defa Kampanje

Bestill DEFA Power - Årets elbillader 2023, en enkel, smart og kraftfull hjemmelader m/6 meter kabel og display. Ferdig installert for kun kr 14999,-

OneCo Networks omorganiserer for å styrke fremtidig konkurranse- og leveransekraft

OneCo Networks, som er en del av OneCo-konsernet, omorganiserer for å skape en mer kundeorientert organisasjon og tilpasse seg markedsendringer. Endringene vil tre i kraft i løpet av mars 2024. I den nye strukturen organiseres virksomheten i forretningsenheter som harmoniserer med tjenestene som leveres til kundene, og som muliggjør betjening av kunder gjennom færre ledd.…