Videre digitalisering av kraftnettet

Montasje av konsentratorskap på nettstasjon og direkte AMS-måler i sikringsskap

Fra 31. Mai til 1. Juni ble de årlige målerdagene på Quality Hotel Expo på Fornebu i regi av Energi Norge arrangert. For OneCo som deltok med stand ble dette en fin anledning til å presentert sine produkter og tjenester knyttet til selve AMS-utrullingen, Nett-Nytte installasjoner og salg av konsentratorskap.

«Et viktig tema som ble belyst på seminaret var hvilke muligheter som den digitaliseringen som gjøres gjennom AMS-utrullingen vil gi nettselskapene. Dette var en fin anledning å fortelle om OneCo sine ambisjoner om å bli en total leverandør innenfor drift og innsamling av målerverdier. OneCo opplevde også at dette var et sentralt tema i de samtalene vi hadde med nettselskapene», forteller Bjørn Vagle, AMS Markedsansvarlig  i OneCo.

«I tillegg til at OneCo er en av de største leverandørene av AMS-målermontasje, leverer vi også skap for konsentoratormontasje som også er forbedret for instrumentering fro «Nett-Nytte. Vi har til nå lever ca 10.000 skap», fortsetter Bjørn Vagle.

OneCo er også i ferde med å installer ca. 8500 skap som er instrumentert for «Nett-Nytte».

I tillegg til selve montasjen av skapene monteres det strømtransformatorer på lavspentføringen på transformatoren.  Denne operasjonen krever at det jobbes på frakoplet anlegg. OneCo gjennomføre nå mellom 65 og 70 strømstanser i uka for å holde fremdriftsplanen.

Skaptypene som OneCo leviterer for montasje av konsentrator og «Nett-Nytte»- instrumentering og et glimt fra OneCo’s stand på måledagene

Skaptypene som OneCo leviterer for montasje av konsentrator og «Nett-Nytte»- instrumentering og et glimt fra OneCo’s stand på måledagene

Les mer om...

Sponsor Defa Kampanje

Bestill DEFA Power - Årets elbillader 2023, en enkel, smart og kraftfull hjemmelader m/6 meter kabel og display. Ferdig installert for kun kr 14999,-

OneCo Networks omorganiserer for å styrke fremtidig konkurranse- og leveransekraft

OneCo Networks, som er en del av OneCo-konsernet, omorganiserer for å skape en mer kundeorientert organisasjon og tilpasse seg markedsendringer. Endringene vil tre i kraft i løpet av mars 2024. I den nye strukturen organiseres virksomheten i forretningsenheter som harmoniserer med tjenestene som leveres til kundene, og som muliggjør betjening av kunder gjennom færre ledd.…